Bijles is nodig als uw kind structureel achterop raakt in schoolvakken en dat op eigen kracht niet meer kan inhalen. Soms hebben kinderen voor een bepaald vak net iets meer uitleg nodig om de leerstof te kunnen begrijpen. Extra hulp biedt dan uitkomst om zo de leerstof onder de knie te krijgen. Met wat bijlessen krijgen leerlingen ook de lastige vakken weer op de rails, worden achterstanden weggewerkt en worden moeilijke vakken weer leuk!
Via de TandemJuf kunt u bijlessen afspreken voor de vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde, nask, Engels en geschiedenis.
Scheikunde, Natuur- en wiskunde
Mijn naam is Hans Loois en ik ben sinds twee jaar gestopt met mijn onderwijsbaan. Omdat bij de TandemJuf af en toe vragen voor bijles in scheikunde, natuurkunde en wiskunde voorbij komen, wil ik bij deze mijn hulp aanbieden.
Ik heb in mijn loopbaan circa 10 jaar als chemicus in het bedrijfsleven gewerkt en circa 30 jaar in het onderwijs als vakdocent scheikunde en Nask. De laatste 23 jaar heb ik op een middelbare school in Ede gewerkt en gaf ik les in zowel de onderbouw als bovenbouw van Mavo, Havo en VWO, inclusief eindexamenklassen.
Mijn grote kracht, naast een enthousiasme voor de chemie, ligt bij het in simpele denkstappen uit kunnen leggen van onderwerpen die door leerlingen vaak als ingewikkeld en complex worden ervaren. Daarnaast kan ik ook in de onderbouw ondersteuning bieden voor de vakken nask, wis- en natuurkunde.
Ik zou het leuk vinden om jou een keer te ontmoeten om je te helpen bij de vakken waar jij moeite mee hebt, zodat je begrijpt wat je leert en het hierdoor ook makkelijker kan toepassen én leren.
Engels en Geschiedenis
Hallo! Mijn naam is Iris, en ik wil jou graag helpen met Engels. Engels is een internationale taal, En het wordt steeds belangrijker om een goed niveau hierin te halen om wereldwijd te kunnen communiceren. Het is een lastige taal om te leren (qua uitspraak, de verschillende tijden van werkwoorden, spelling, archaïsche woorden, etc.), maar daar wil ik je graag bij helpen!
Ook kan ik helpen met het vak Geschiedenis. Dit is een lastig vak want het bevat veel jaartallen, verhaallijnen en oorzaak -en-gevolg situaties. Hoe onthoudt je dat allemaal? Oplossing: het gaat erom dat jij een historische gebeurtenis gaat snappen.
Wat gebeurde er? Wat zorgde ervoor dat dit gebeurde, en wat was het resultaat? Is er een moderne situatie die vergelijkbaar is? Ik zoek een manier van lesgeven en vertellen die bij jou past: wat je leuk vindt, onthoud je!
Lessen worden op jouw niveau en tempo gemaakt. Ik maak graag gebruik van meerdere manieren om iets te leren: niet alleen droge grammatica en teksten, maar relevante video’s, luisteropdrachten, en oefengesprekken die aansluiten bij de stof. Het gebruik van meerdere lestechnieken zorgt ervoor dat de stof begrijpelijker wordt, en zo makkelijker toe te passen en onthouden.
De eerste les is ter kennismaking. In de eerste les vertel jij waar je mee bezig bent, en waarom je voor bijles hebt gekozen. We kijken samen naar jouw verwachtingen van de bijles, en stellen dan een schema op. Wat wil je leren? Voor wanneer? Welke manier is voor jou het beste?
Mijn ervaring
- Deelnemer uitwisselingsprogramma’s in Engeland en Frankrijk (2010, 2011, 2012)
- Cambridge Proficiency English (CPE), C2-niveau (2016)
- Bijlesdocente voor middelbare scholieren (2015-2016)
- Engelstalige bachelor geschiedenis, met Engelstalig Honours-programma (2016-nu)
- Studentmentor eerstejaarsuniversiteit studenten(2017)
- Summerschool in Rome, met Engels als voertaal (2019)
- Semester gestudeerd in Athene, met Engels als voertaal (2019-2020)
- Online Language Support (OLS)-test, gecertificeerd door het EU-Erasmus programma, C2-niveau (2020)