Over mij

 

 

Op 5-jarige leeftijd werd bij onze jongste dochter ASS vastgesteld; vanaf dat moment heb ik mij verdiept in de problematiek rondom autisme. Ik ben hierom al vele jaren erg gemotiveerd om juist met kinderen met een vorm van autisme en/of AD(H)D te willen werken, omdat ik zie dat deze groep kinderen en jongeren, het vaak zo moeilijk hebben door hun moeite met communiceren, hun behoefte aan veiligheid en door hun gevoeligheid voor prikkels.

 

Dit was ook mijn drijfveer dat ik meer met mijn kennis en ervaringen wilde doen, vandaar mijn keuze voor het onderwijs. Als leerkracht is het belangrijk om op tijd signalen te zien als een kind zich niet goed ontwikkelt of zich niet prettig voelt op school. Maar ik wilde meer dan alleen signaleren, dus heb ik een aantal jaren als leerlingbegeleider van leerlingen met specifieke zorg en onderwijsbehoeftes gewerkt. Omdat de rol van de leerkracht belangrijk is, richtte ik me op het begeleiden van niet alleen de leerling maar ook van de leerkracht en maakte ik hiervoor de stap richting intern begeleider.  Aangezien dit voornamelijk op school plaats vindt en ik veelal van ouders hoorde dat er behoefte is om ook thuis deze specifieke begeleiding te kunnen bieden, ben ik de TandemJuf gestart en coach ik nu kinderen zowel thuis als op school, waarbij ik ouders en school graag mee wil nemen in mijn begeleiding. 

Naast de lerarenopleiding Spaanse taal en letterkunde (docent middelbare school) en de Pabo (leraar basisschool), heb ik tevens de Master Special Educational Needs behaald, waarbij ik mij heb gespecialiseerd in gedragsstoornissen, Autisme en hoogbegaafdheid. Ik heb de opleidingen van beelddenkcoach en van pubercoach gevolgd, om mij meer te bekwamen in het coachen van kinderen, pubers en jongeren.  Uit mijn opleidingen, cursussen en werkervaring blijkt wel dat mijn passie ligt in het contact met  kinderen en jongeren. 

 

Nieuws!